Forum canadien sur l'enseignement des mathématiques 2014
Université d'Ottawa, 1 - 4 mai 2014
Les vignettes suivantes ont été acceptées :
Auteurs | Institution | Titre et liens | Public visé | Langue |
---|---|---|---|---|
Yasmine Abtahi | University of Ottawa | Which rod? Unit & the Addition of Fractions Proposition et Vignette |
Élémentaire | Anglais |
Frances Agro | Jump Math | Confidence-Building in Mathematics Proposition et Vignette |
Élémentaire | Anglais |
Ed Barbeau | University of Toronto | The Four Points Proposition et Vignette |
Secondaire | Anglais |
Ed Barbeau | University of Toronto | A Magic Square Proposition et Vignette |
Élémentaire | Anglais |
Richard Barwell | University of Ottawa | Climate change in the mathematics classroom: a local approach to a global challenge Proposition et Vignette |
Postsecondaire | Anglais |
Malgorzata Dubiel | Simon Fraser University | Remedial Flipped Proposition et Vignette |
Secondaire, Postsecondaire | Anglais |
Sylvie Gervais | École de techologie supérieure | Le rôle de la statistique dans un processus de décision Proposition et Vignette |
Secondaire, postsecondaire | Français |
Pamela Hagen | University of British Columbia | To Engage or Not Engage: How is the Question! - An Examination of Student Engagement
in Elementary Mathematics Proposition et Vignette |
Tous les niveaux | Anglais |
Richard Hoshino | Quest University Canada | Questions not Answers Proposition et Vignette et présentation |
Postsecondaire | Anglais |
Jeff Irvine | Brock University | Problem Solving as Motivation in Mathematics: Just in Time Teaching Proposition et Vignette et présentation |
Secondaire | Anglais |
Jeff Irvine | Brock University | Problem Posing in Consumer Mathematics Classes: Not Just for Future Mathematicians Proposition et Vignette et présentation |
Postsecondaire | Anglais |
Kim Langen, Charles Ledger | Spirit of Math | The Effectiveness of the Relocation Property for the Elementary Classroom Proposition et Vignette |
Élémentaire | Anglais |
Geneviève Lessard | UQO | Une situation-problème à intérêts multiples Proposition et Vignette |
Élémentaire, Secondaire | Français |
Peter Liljedahl | Simon Fraser University | Bootstrapping Thinking: The Role of Engaging Mathematical Tasks Proposition et Vignette |
Secondaire | Anglais |
Miroslav Lovric | McMaster University | Three or Four Eggs in a Quiche? Proposition et Vignette |
Secondaire, Postsecondaire | Anglais |
Asia Matthews | Queen's University | Why not Make it Interesting? A vignette on the wording of problems Proposition et Vignette |
Postsecondaire | Anglais |
Robin McAteer, Lynn Pacarynuk | Ottawa-Carleton District School Board | The OCDSB Assessment and Evaluation Journey: Improving Student Learning in
Secondary Mathematics Proposition et Vignette |
Secondaire | Anglais |
Bruce McLaurin, Alex Overwijk | Glebe Collegiate | Spiraling Through the Big Ideas with Activity-Based Learnings Proposition et Vignette |
Secondaire | Anglais |
Susan Milner | University of Fraser Valley | Finding a Way into Mathematical Thinking via Puzzles & Games K-6 Proposition et Vignette |
Élémentaire | Anglais |
Susan Milner | University of Fraser Valley | Finding a Way into Mathematical Thinking via Puzzles & Games 7-12 Proposition et Vignette |
Secondaire | Anglais |
Jamie Mulholland | Simon Fraser University | Our Experience in Flipping the Classroom in Three Large First Year University Calculus Classes Proposition et Vignette |
PostSecondaire | Anglais |
Parinaz Nikfarjam | York University | Engaging with Mathematics: Supporting children’s mathematical understanding through
interaction and inclusion Proposition et Vignette |
Élémentaire | Anglais |
Jimmy Pai | Ottawa-Carleton District School Board | Incorporating inquiry-based learning in assessments and evaluations Proposition et Vignette |
Secondaire | Anglais |
Michael Pruner | British Columbia Association of Mathematics Teachers | Sometimes the best high tech is low tech Proposition et Vignette et présentation |
Secondaire | Anglais |
Kathleen Pineau, France Caron | École de technologie supérieure, Université de Montréal | Le poids de l'Hospital: trigonométrie et optimisation en action Proposition et Vignette |
Secondaire, Postsecondaire | Bilingue |
Jamie Pyper | Faculty of Education, Queen's University | A 'rubrics cube' for the teaching and learning of mathematics Proposition et Vignette |
Secondaire | Anglais |
Tina Rapke | York University | Students and their instructor co-developing the final exam (…… and hopefully other
strategies ☺) Proposition et Vignette |
Tous les niveaux | Anglais |
Patrick Reynolds | University of New Brunswick | Adrift in a Sea of Video Tutorials Proposition et Vignette et présentation |
Secondaire, Postsecondaire | Anglais |
Susan Robinson | Gulf Islands Secondary School | Beautiful Math Moves: Dancing the Transformations Proposition et Vignette |
Secondaire | Anglais |
Geneviève Savard, André Bordeleau | École de technologie supérieure de Montréal | Assassinat chez Math Thériault Proposition et Vignette |
Secondaire, Postsecondaire | Français |
Tim Sibbald | Nipissing University | Kitchen science explores cone formation. Proposition et Vignette |
Secondaire | English |
Anik Soulière, Mélisande Fortin-Boivert | Collège de Maisonneuve | Une série qui chante Proposition et Vignette |
Secondaire, Postsecondaire | Bilingue |
Anik Soulière | Collège de Maisonneuve | Créer des images 3D grâce à la géométrie vectorielle Proposition et Vignette |
Secondaire | Bilingue |
Jeremy Sylvestre | University of Alberta | Exploring Mathematical Theory Building Through Canonical Matrix Forms Proposition et Vignette |
Postsecondaire | Anglais |
Don Watson, Rachel Le Neve | Lakehead University (retired), Rachel Le Neve Lambton Kent School Board | Unlocking Mathematics: New Technology for Deep and Early Understanding Proposition et Vignette et présentation |
Élémentaire, Secondaire | Anglais |